söndag 6 februari 2011

Ansökan via extern länk

Fler och fler vill att man ansöker via en extern länk. Antingen är det på deras egen hemsida eller via StepStone (easycruit.se). Den sist nämnda har jag redan använt ett flertal gånger. Och det är väl praktiskt för företagen att slippa ha en speciell mail eller anställd som tar hand om ansökningarna. Nåt mer positivt med dessa ansökningsformulär är att det är enkelt att fylla i och enkelt att ladda upp dokument man vill bifoga.

Det negativa är att jag varje gång måste fylla i samma saker. Alla mina utbildningar, all min erfarenhet med mera. Det är inte alltid lätt att hålla alla årtal i minnet, och lite irriterande att man måste fylla i start- och slutmånad för utbildningarna, som om man minns det. Tyvärr blir det ju inte helhjärtat ifyllt p g a detta. Jag har inte tiden att sitta och registrera alla mina tidigare små jobb varje gång. C'est la vie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar