tisdag 4 januari 2011

Livet efter nyår

Jäklar vad tiden går fort. Svisch så var en jul och nyårshelg över. Vad har hänt på jobbfronten?

Jag har jobbat ända fram till jul. Det behövdes visst folk och ingen är mer tacksam för det än jag. Men jag skulle vilja ha lite bättre betalt. Det lär endast hända om jag hittar mig ett bättre jobb.

Just nu sitter jag och knåpar på ett ansökningsbrev till Kolmården som söker folk till deras gästservice. Sälja souvenirer, entrébiljetter, information med mera. Ett sommarjobb kan man säga. Arbetsperioden är maj-oktober. Hade varit nice att få det. Trots att det är under sommaren och man vill vara ledig med sin familj. Men är man arbetslös så måste man ta varje tillfälle. Alla jobb är bra jobb...typ...nästan...eller kanske inte. Men det här verkar bra.

Det dåliga med min ansökning är att jag måste uppdatera referenserna och jag har slarvat bort en kom-i-håg-lapp med telefonnummer till en av mina referens. Typiskt dåligt som sagt. Jag får väl segla in och fråga efter ny, om den inte skulle dyka upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar