onsdag 13 oktober 2010

Lovord

Hade vägledningssamtal på timjobbet igår. Ett sådant samtal föranleds av att man blir avlyssnad när man jobbar, dvs man blir buggad. Så här skrev han i meddelandet efter vårt samtal.

"2010-10-12
Du håller alltid samma höga kvalitet i det intervjutekniska. Kanonkul att se! Din effektivitet har aldrig snittat under 88% någon gång och bara det berättar endel om hur du arbetar. =)
Bra Elisabet!
/P
"

I samtalet sa han att jag har bra samtal med alla sorters människor, att jag anpassar mig efter vem jag pratar med. Han påpekade också att jag är trevlig i samtalstonen och att min inledning och avslut av samtalen var trevliga. Det är bra att jag önskar trevlig dag etc helt enkelt. Så nämnde han lite effektivitetsprocent för de månader jag jobbat, och tryckte på att jag har väldigt hög effektivitet.

Medeleffektivitet:
Maj 90%
Juni 92%
September 89%
Dagtid (dvs Oktober) 74%*

Han avslutade vägledningssamtalet med att upplysa om att det inte fanns så mycket att vägleda om. Bara att fortsätta på det superbra sättet.


*Dagtid förloras mycket av procenten i den timmeslånga lunchen. Och att komma upp i över 80% är inte möjligt om man tar de raster man behöver och har rätt till, dryga 75% är mer rimligt med raster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar