söndag 21 augusti 2011

Sjuk, frisk och sjuk igen.

Det händer mycket under en sommar.

Jag blev delvis frisk från mina besvär, vilket resulterade i en deltidssjukskrivning från min arbetslöshet. På sjukintyget stod dock heltidssjukskrivning och det fick jag också betalt för av Försäkringskassan. MEN det saknades tre dagar. Så jag var helt frisk i tre dagar mellan första sjukskrivningen och andra. Eftersom jag inte var sjukskriven och inte jobbade så fick jag återanmäla mig på arbetsförmedlingen. Praktiskt nog så var det också "studentinskrivningsdagen nr 1". Men men, jag hade inget val. Har man en dags lucka så ställer det till mycket besvär, tro mig.

Jag har inte orkat att avanmäla mig igen, det fick vara kvar som det var. Det gjorde ju varken från eller till för någon.

Mer som hänt under sommaren är att jag fick antagningsbesked. Jag sökte ju högskolestudier. I första urvalet så blev jag antagen till mitt andrahandsval. Egentligen var det mitt förstahandsval för det jag satte första har jag för dåliga betyg för. Nåja, jag tackade ja till det jag blev antagen till.

Så i morgon börjar jag mina studier. Jag är student igen. Så de närmaste 3,5 åren så kommer jag hålla till på universitetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar