måndag 7 mars 2011

Nåt bra som hänt

Idag blev jag inkallad till kontoret för samtal på det timjobbet jag har. Man blir ju alltid lite nervös inför sådant, men idag hade jag ingen anledning att vara det. Inte de två föregående gångerna heller för den delen. Nåja, jag blev uppflyttad en nivå på lönestegen, kan man säga. I övrigt sa han bara positiva saker, precis som tidigare. Det han sa var bland annat att jag gjorde bra intervjuer, var trevlig i telefon, jobbade effektivt och gjorde ett allmänt bra jobb med mera.

När man börjar så är man trainee, om man klarar kraven blir man sedan kvalificerad, men det gör de flesta skulle jag tro och det är i det segmentet de flesta jobbar. Efter kvalificerad, som jag varit hittills, blir man auktoriserad. (Men fortfarande bara om man klarar kraven för det vad beträffar arbetad tid på företaget, effektivitet och bortfall.) Och det är alltså auktoriserad jag blivit nu. Det innebär att jag inte behöver stirra så mycket på den där effektivitetsprocenten längre. Skönt, för den stressar mig dagligen, tävlingsmänniska som jag är.

På hemvägen köpte jag mig en glass för att fira att jag äntligen blivit auktoriserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar