tisdag 28 september 2010

Ny handläggare

Var på besök på Af idag och pratade med en handläggare. Jag har efter påtryckning fått en ny. Och vilken skillnad det är på folk och folk. Nu fick jag information om hur saker och ting fungerar. Hur och framförallt att jag kan få resor betalda om jag skulle bli kallad till intervju på en ort långt bort. (Note to self: Ansök så fort som möjlig men senast dagen innan resdag.)

Fick information om hur en jobbcoach fungerar, inte bara att jag har rätt till en. Den nya handläggaren tittade även på mina papper och verifierade att jag verkligen hade de referenser som jag uppgett. Den förra hade bara verifierat en av mina utbildningar och inga tidigare anställningar. Dessutom så hade den förra handläggaren inte klickat i att jag hade utbildning och kunskap inom vissa områden, vilket direkt får till följd att jag inte matchas till några jobb via Af. Så himla bra då...

Min nya handläggare går att diskutera saker med, personen lyssnar och är riktigt trevlig att prata med. Jag ska bespara er alla smädelser om min förra handläggare. Kort och gott: Jag är glad att slippa personen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar